Chrétien de Troyes, Le Chevalier de la charrette, vers 6817 à 6863

Entraide scolaire

3 réponses

Bescherelle · L'essentielBac français 2027Fiches bac françaisBrevet 2027
Livres sur Amazon
Bonjour, je suis en L2 lettres modernes et j'ai un exposé oral à faire sur les vers 6817 à 6863 du Chevalier de la Charrette: c'est le retour de Lancelot à la cour.
Je ne sais pas comment aborder ce passage car ce n'est pas un passage clé du roman, et j'ignore si je dois rappeler les thèmes essentiels de la fine amor la chevalerie, etc..
Je ne sais pas du tout comment mener ce commentaire…
Si quelqu'un peut m'aider, merci d'avance.
Céline
Je n'ai pas trouvé les vers sur internet, je les ai donc recopié avec la traduction, les voici.
"Ja set li rois, ja sevent tuit
que Lanceloz, cui qu'il enuit,
qui tel piece a esté gaitiez,
est venuz toz sains et haitiez.
S'an font grant joie tuit ansanble,
et por lui festoier s'asanble
la corz, qui lonc tant l'a bahé.
N'i a nul tant de grant ahé
ou de petit, joie n'an face.
Joie depiece et si efface
la dolor qui ençois i ert.
Li diaus s'an fuit, si i apert
joie, qui formant les rapele.
Et la reïne n'i est ele
a cele joie qu'an demainne?
Oïl voir, tote premerainne.
Comant? Dex, ou fust ele doncques?
Ele n'ot mes si grant joie onques
com or a de sa bien venue,
et ele a lui ne fust venue?
Si est voir, ele an est si pres
qu'a po se tient, molt s'an va pres
que li cors le cuer ne sivoit.
Ou est donc li cuers? Il beisoit
et conjoïssoit Lancelot.
Et li cors, por coi se celot?
N'estoit bien la joie anterine?
A y donc corroz ne haïne?
Nenil certes, ne tant ne quant,
mes puet cel estre, li auquant,
li rois, li autre qui la sont,
qui lor ialz espanduz i ont,
aparceüssent tost l'afeire,
s'ainsi veant toz, volsist feire
tot si con li cuers le volsist.
Et se Reisons ne lit tolsist
ce fol panser et cele rage,
si veïssent tot son corage.
Lors si fust trop granz la folie.
Por ce Reisons anferme et lie
son fol cuer et son fol pansé,
si l'a un petit racenssé