Anglais - Le roman policier est-il un genre littéraire ?

Langues vivantes

10 réponses

Bescherelle · L'essentielBac français 2027Fiches bac françaisBrevet 2027
Livres sur Amazon
bonjours à tous,
voilà mon problème, je dois faire 300 mots en anglais et le sujet est : pensez vous que le roman policer est un vrai genre littéraire?

je ne trouve pas des arguments pour et contre (car il faut donner les deux), quelqu'un pourrait il m'aider?
If ever I doubted that literary labels were uniquely a French device, here's a page that not only indicates the contrary, but also answers your question with an affirmative.
Crime fiction
As for arguments, maybe literary snobs would think that novels that are only written to distract or amuse are not High Art. They would only attribute the word "literature" to more obscurely and artificially composed books. Fans of Detective novels would find that their favorite author adopts a style or a framework which not only works, but is well-written. It's certainly the case with Agatha Christie, but I for one would hesitate to place Dan Brown in the same bracket.

Good Lord! I've already written 40% of your homework…I'd better stop.
merci, je vais essayer de faire avec..
quelqu'un aurait il d'autres idées à me suggerer?
merci d'avance!
On cherche l'autre 60%?
oui, j'avoue que votre réponse m'a donné quelques idées mais cela reste encore très insuffisant … en fait ce sont les points négatifs qui sont pour moi les plus durs à trouver.
You clearly haven't read all the links on the page I already gave you!
"Crime fiction" gives more ideas about High Art, the wish for some authors to remain anonymous (why?). I'm sure you'll find what you're looking for.

I cetrtainly wont be giving any more of MY ideas until you come up with some of your own.
aurais tu d'autres idées?
Certainement.
ou les dirrent en francais car je comprends pas tout… escusez moi pour la faute d'orthographe