i think that using english evrywhere does never mean to forget one's culture but it helps to be close to each other and advance quicly . instead of learning other languages we use this time in something else more interesting like thchnologies and sience
English topic
136 réponses · Page 6 / 7
Comment vous vous facilitez l’écriture si beaucoup de gens comprennent l’anglais… j’aurais des problèmes si j’employais la langue polonaise : ) Mais je vous écrirai personnellement : Moby Dick (Herman Melville), Ronsard et Victor Hugo. Si on enquête les gens, tout le monde énumère : Pratchett, Coelho, Meyer, Tolkien, Rowling, Brown ou les autobiographies. Vous n’avez pas précisé ce point.
je crois que vous avez oublié de citer jane austen , nathaniel hawthorne , edgard alen poe et autres , mais moi ce que je cherche est de connaitre les 5 premiers romans les plus lus au monde
Hawthorne et Poe?
Vous lisez dans mes pensées, n’est-ce pas? Ajoutez Capote – et voilà mes écrivains ricains favoris. Parce que je ne connais personne qui lirait l'auteur de "Scarlett Letter"
Je ne comprends toujours : je dois vous montrer les statistiques objectives des bouquinistes, deviner ou présumer ? Ou vous voulez que les gens ici vous donnent leurs propositions de ce qu’ils lisent à présent. Lors la statistique sera manquante et très subjective.
[lien invalide]
C'est en polonais, mais regardez les auteurs à droite. Cela peut être un certain exemple seulement, mais - c'est toujours qqch 🙂 Si vous ne connaissez pas les auteurs polonais, n'envisagez que les mondiaux.
Romans… c'est difficile de définir si les gens lisent plus souvent Kafka (que chacun connaît) ou plutôt Dan Brown (qui a réussi)
Selon moi:
J.Tolkien - Lord of rings
Quelque chose de dr.House 😉
Stephanie Meyer - Twilight
Anne Rice - Interview with the wampire
Helen Felding - Bridget Jones Diary
qqch de classique:
Józef Konrad Korzeniowski, Heart of Darkness
W.Shakespeare, Romeo and Julliet
Vous lisez dans mes pensées, n’est-ce pas? Ajoutez Capote – et voilà mes écrivains ricains favoris. Parce que je ne connais personne qui lirait l'auteur de "Scarlett Letter"
Je ne comprends toujours : je dois vous montrer les statistiques objectives des bouquinistes, deviner ou présumer ? Ou vous voulez que les gens ici vous donnent leurs propositions de ce qu’ils lisent à présent. Lors la statistique sera manquante et très subjective.
[lien invalide]
C'est en polonais, mais regardez les auteurs à droite. Cela peut être un certain exemple seulement, mais - c'est toujours qqch 🙂 Si vous ne connaissez pas les auteurs polonais, n'envisagez que les mondiaux.
Romans… c'est difficile de définir si les gens lisent plus souvent Kafka (que chacun connaît) ou plutôt Dan Brown (qui a réussi)
Selon moi:
J.Tolkien - Lord of rings
Quelque chose de dr.House 😉
Stephanie Meyer - Twilight
Anne Rice - Interview with the wampire
Helen Felding - Bridget Jones Diary
qqch de classique:
Józef Konrad Korzeniowski, Heart of Darkness
W.Shakespeare, Romeo and Julliet
Et aussi :
American psycho et Lunar Park de Brett Easton Ellis, un de mes auteurs américains préférés ! Ecriture subversive mais profonde.
Le roman de Hugh Laurie (Dr House) ,The Gun seller, m' a beaucoup déçu. Je le préfère en acteur, il est bien plus efficace.
Pour les policiers/thrillers, les romans de Christie, Higgins Clark ou Lindsay (Dexter) sont parfaits.
On peut aussi penser à la série des Merde de Stephen Clarke qui sont très drôles
American psycho et Lunar Park de Brett Easton Ellis, un de mes auteurs américains préférés ! Ecriture subversive mais profonde.
Le roman de Hugh Laurie (Dr House) ,The Gun seller, m' a beaucoup déçu. Je le préfère en acteur, il est bien plus efficace.
Pour les policiers/thrillers, les romans de Christie, Higgins Clark ou Lindsay (Dexter) sont parfaits.
On peut aussi penser à la série des Merde de Stephen Clarke qui sont très drôles
les noms des auteurs que vous préferez ne sont pas disponible partout dans le monde et en plus je ne suis que à mon 13me roman , donc je suis un peu débutant , n'est ce pas? mais je ferai plus d'eforts
Ce sont pourtant des auteurs très connus.
Williambred, tu es anglais? Français? Je ne comprends pas.
Le livre le plus vendu au monde de tous les temps n'est pas un roman puisqu'il s'agit de la bible et le second livre est le livre rouge de Mao.
Ensuite le roman le plus vendu au monde est… La vallée des poupées! ( Valley of the Dolls ) qui est pourtant plus que méconnu.
Le livre fantastique le plus vendu au monde est le seigneur des anneaux, tome 1.
Le livre le plus vendu au monde de tous les temps n'est pas un roman puisqu'il s'agit de la bible et le second livre est le livre rouge de Mao.
Ensuite le roman le plus vendu au monde est… La vallée des poupées! ( Valley of the Dolls ) qui est pourtant plus que méconnu.
Le livre fantastique le plus vendu au monde est le seigneur des anneaux, tome 1.
si l'on parle de jane austen et son roman pride and prejudice , je l'ai trouveé sur internet comme étant le 5me roman le plus lu par ceux qui aiment la littérature anglaise , et en plus elle a écrit de bons romans tels que sense and sensibility at emma
williambred a écrit :connaitre les 5 premiers romans les plus lus au mondeEn littérature anglo-saxonne ? Je n'ai pas la réponse, mais, euh, pourquoi une telle question ?
Let's ask wikipedia once more with one word : bestsellers, and we have a list of the bestselling books. First they are talking about books rather than novels so that they mention the Bible, the little red book and a few Chinese titles… The first novel mentioned in the list is A Tale of Two Cities by Dickens. Down the list there are plenty of children books Anne of Green Gables Heidi and so on.
If I had to choose two English novelists, I would mention Dickens and Jane Austen.
If I had to choose two English novelists, I would mention Dickens and Jane Austen.
i agree with you , i like too much to read the novels of dickens and austen , no one can deny the sucess made by dickens through his different novels like great expectations " old pip"
A note about the five most red Anglo-Saxon books in the world: I would assume that Harry Potter, The Lord of The Rings and the Twilight series are in the "top". That's why I do not deem the question really relevant. A century ago -and I, of course, mean "before the extreme popularization of culture", I dare say it would have been Beowulf, Frankenstein, Dracula, some of Shakespeare and other works which the purists no regard as "classics".
(My apologies for the double-posting, stupid mistake.)
(My apologies for the double-posting, stupid mistake.)
I am very impressed by the narrative quality of game "Dear Esther". Although it's sold as a video-game, it's only a storytelling - a long journey in the maze of a guilty conscience. We go for a walk into the frenzy of a forlorn man and the metaphors are very poetics. It's possible to play a french version, but it wastes our pleasure. I don't understand all in this narration, but i think that's a wish of authors. Do you know this experimental first-person adventure art video game? I recommend him to you without reservation if you like video-games and new experiences. Best regards ++
https://en.wikipedia.org/wiki/Dear_Esther
https://en.wikipedia.org/wiki/Dear_Esther
Donnelly reported the legend of the hermit; a holy man who sought solitude in its most pure form. Allegedly, he rowed here from the mainland in a boat without a bottom, so all the creatures of the sea could rise at night to converse with him. How disappointed he must have been with their chatter. Perhaps now, when all that haunts the ocean is the rubbish dumped from the tankers, he’d find more peace. They say he threw his arms wide in a valley on the south side and the cliff opened up to provide him shelter; they say he died of fever one hundred and sixteen years later. The shepherds left gifts for him at the mouth of the cave, but Donnelly records they never claimed to have seen him. I have visited the cave and I have left my gifts, but like them, I appear to be an unworthy subject of his solitude.Sorry, but my english is very bad… i'm working on it ++
Hello! 🙂
Can I participate even I'm not very good in English ? (17 of average in year 11 (or tenth grade) but I don't have a lot of vocabulary)
But I'm asking you because I want to go in year 12 (or eleventh grade) to do literary next year, and I have to practice a lot !
Thank you for answers. 🙂
Can I participate even I'm not very good in English ? (17 of average in year 11 (or tenth grade) but I don't have a lot of vocabulary)
But I'm asking you because I want to go in year 12 (or eleventh grade) to do literary next year, and I have to practice a lot !
Thank you for answers. 🙂
I think everybody can join this topic, English master or not!
It can be a good way to practice your English, but don't forget that it's not useful at all for your listening comprehension 😉 To learn the oral language, the best way is probably to watch some sitcoms or other series in English without any subtitles… You'll see that doing it frequently is incredible to improve your English level!
(I maybe do some mistakes because I'm no expert of the language, and I'm as old as you are 😉)
It can be a good way to practice your English, but don't forget that it's not useful at all for your listening comprehension 😉 To learn the oral language, the best way is probably to watch some sitcoms or other series in English without any subtitles… You'll see that doing it frequently is incredible to improve your English level!
(I maybe do some mistakes because I'm no expert of the language, and I'm as old as you are 😉)
Hello
Thank you Illuminé for the advice , I will do it 🙂
Thank you Illuminé for the advice , I will do it 🙂
Illuminé a écrit :It can be a good way to practice your English, but don't forget that it's not useful at all for your listening comprehension 😉 To learn the oral language, the best way is probably to watch some sitcoms or other series in English without any subtitles… You'll see that doing it frequently is incredible to improve your English level!Speaking with native speaker is definitly the best exercise (sorry for my bad English).
Of course but I meant, the best way when you're in France, at home, alone! But actually it's clearly better to have a journey in an English-speaking country 😉
Je vous remercie de m'expliquer en quoi ce topic se justifie-t-il par rapport à la règle du forum "francophone" ? Du moins c'est ce que je lis dans les "règles". Si je, tu, elle ou les autres, voulons lire, comprendre, bref, communiquer sur ce "forum francophone", pourquoi ne serait-il pas bilingue, de manière obligatoire ?