Bonjour !
J'ai une autre version pour la semaine prochaine, censée être facile. Les premières lignes ne me rassurent pas sur mon niveau…
Ne me donnez que le minimum, s'il vous plaît. Il faut vraiment que je progresse…
ἔφεδρον τὴν τελευταίαν ἀπορίαν : une dernière difficulté "restée là" (je comprends : une dernière difficulté restante).
ἐπεὶ διηγώνισται μετρίως : après qu'on ait lutté suffisamment
ταῖς πρώταις : contre les premières.
Qu'en pensez-vous ? Suis-je dans l'erreur ?
παρρησιάζεται + πρὸς + Ac. parler franchement à quelqu'un ?
τρέποντας : part. pr. masc. pl. Avec quoi peut-il aller - sinon τοὺς θεοὺς ?
Je ne vois pas de verbe dans la prise de parole… La structure m'échappe complètement.
αἰτιᾶσθαι νόμιζε καὶ :il pense (pas d'augment… Serait-ce un impératif ?) accuser aussi
τοὺς σιωπῶντας ἡμῶν : ceux d'entre nous qui gardent le silence.
Εἴτε γὰρ οἱ δράσαντες αὐτοὶ : ou bien ceux-là même qui ont agi
δίκην ἔδοσαν : sont punis
οὐθὲν ἔτι δεῖ κολάζειν : rien n'est encore besoin de punir : il ne faut aucunement punir encore
τοὺς μὴ ἀδικήσαντας : ceux qui n'ont pas commis de tort, qui ne sont pas coupables.
Je réfléchis encore pour la suite. Le ὅπου m'embête… Est-ce οὐδὲ δίκαιον (εστὶ) ?
Merci bien !
J'ai une autre version pour la semaine prochaine, censée être facile. Les premières lignes ne me rassurent pas sur mon niveau…
Ne me donnez que le minimum, s'il vous plaît. Il faut vraiment que je progresse…
Ἤδη γὰρ ὥσπερ ἔφεδρον ἀνίστημι τὴν τελευταίαν ἀπορίαν, ἐπεὶ ταῖς πρώταις διηγώνισται μετρίως. Ἃ γὰρ Εὐριπίδης ἐγκαλεῖ καὶ παρρησιάζεται πρὸς τοὺς θεοὺς « τὰ τῶν τεκόντων σφάλματ´ εἰς τοὺς ἐγγόνους »τρέποντας, αἰτιᾶσθαι νόμιζε καὶ τοὺς σιωπῶντας ἡμῶν. Εἴτε γὰρ οἱ δράσαντες αὐτοὶ δίκην ἔδοσαν, οὐθὲν ἔτι δεῖ κολάζειν τοὺς μὴ ἀδικήσαντας, ὅπου δὶς ἐπὶ τοῖς αὐτοῖς οὐδὲ τοὺς δράσαντας δίκαιον· εἴτε ῥᾳθυμίᾳ καταπροέμενοι τὴν τιμωρίαν ἐν τοῖς πονηροῖς ὀψὲ παρὰ τῶν ἀναιτίων εἰσπράττουσιν, οὐκ εὖ τῷ ἀδίκως τὸ βραδέως ἀναλαμβάνουσιν. Οἷον ἐνταῦθα δήπουθεν λέγεται ἐλθεῖν Αἴσωπον, ἔχοντα παρὰ Κροίσου χρυσίον ὅπως τε τῷ θεῷ θύσῃ μεγαλοπρεπῶς καὶ Δελφῶν ἑκάστῳ διανείμῃ μνᾶς τέσσαρας· ὀργῆς δέ τινος, ὡς ἔοικεν, αὐτῷ καὶ διαφορᾶς γενομένης πρὸς τοὺς αὐτόθι τὴν μὲν θυσίαν ἐποιήσατο, τὰ δὲ χρήματ´ ἀνέπεμψεν εἰς Σάρδεις, ὡς οὐκ ἀξίων ὄντων ὠφεληθῆναι τῶν ἀνθρώπων· οἱ δὲ συνθέντες αἰτίαν ἐπ´ αὐτὸν ἱεροσυλίας ἀπέκτειναν, ὤσαντες ἀπὸ τῆς πέτρας ἐκείνης ἣν Ὑάμπειαν καλοῦσιν. Ἐκ δὲ τούτου λέγεται μηνῖσαν τὸ θεῖον αὐτοῖς ἀφορίαν τε γῆς ἐπαγαγεῖν καὶ νόσων ἀτόπων ἰδέαν πᾶσαν, ὥστε περιιόντας ἐν ταῖς Ἑλληνικαῖς πανηγύρεσι κηρύσσειν καὶ καλεῖν ἀεὶ τὸν βουλόμενον ὑπὲρ Αἰσώπου δίκην λαβεῖν παρ´ αὐτῶν. Τρίτῃ δὲ γενεᾷ Σάμιος Ἴδμων ἀφίκετο, γένει μὲν οὐδὲν Αἰσώπῳ προσήκων ἀπόγονος δὲ τῶν πριαμένων αὐτὸν ἐν Σάμῳ γεγονώς· καὶ τούτῳ τινὰς δίκας δόντες οἱ Δελφοὶ τῶν κακῶν ἀπηλλάγησαν. Ἐξ ἐκείνου δέ φασι καὶ τὴν τιμωρίαν τῶν ἱεροσύλων ἐπὶ τὴν Αὐλίαν ἀπὸ τῆς Ὑαμπείας μετατεθῆναι.
Ἤδη γὰρ ὥσπερ ἔφεδρον ἀνίστημι τὴν τελευταίαν ἀπορίαν, ἐπεὶ ταῖς πρώταις διηγώνισται μετρίως.Ἤδη γὰρ ὥσπερ ἀνίστημι : Ainsi donc je soulève désormais…
ἔφεδρον τὴν τελευταίαν ἀπορίαν : une dernière difficulté "restée là" (je comprends : une dernière difficulté restante).
ἐπεὶ διηγώνισται μετρίως : après qu'on ait lutté suffisamment
ταῖς πρώταις : contre les premières.
Qu'en pensez-vous ? Suis-je dans l'erreur ?
Ἃ γὰρ Εὐριπίδης ἐγκαλεῖ καὶ παρρησιάζεται πρὸς τοὺς θεοὺς « τὰ τῶν τεκόντων σφάλματ´ εἰς τοὺς ἐγγόνους »τρέποντας, αἰτιᾶσθαι νόμιζε καὶ τοὺς σιωπῶντας ἡμῶν.Ἃ est bien le relatif neutre (esprit rude) : relatif de liaison, complément de ἐγκαλεῖ ?
παρρησιάζεται + πρὸς + Ac. parler franchement à quelqu'un ?
τρέποντας : part. pr. masc. pl. Avec quoi peut-il aller - sinon τοὺς θεοὺς ?
Je ne vois pas de verbe dans la prise de parole… La structure m'échappe complètement.
αἰτιᾶσθαι νόμιζε καὶ :
τοὺς σιωπῶντας ἡμῶν : ceux d'entre nous qui gardent le silence.
Εἴτε γὰρ οἱ δράσαντες αὐτοὶ δίκην ἔδοσαν, οὐθὲν ἔτι δεῖ κολάζειν τοὺς μὴ ἀδικήσαντας, ὅπου δὶς ἐπὶ τοῖς αὐτοῖς οὐδὲ τοὺς δράσαντας δίκαιον·Balancement Εἴτε … Εἴτε …
Εἴτε γὰρ οἱ δράσαντες αὐτοὶ : ou bien ceux-là même qui ont agi
δίκην ἔδοσαν : sont punis
οὐθὲν ἔτι δεῖ κολάζειν : rien n'est encore besoin de punir : il ne faut aucunement punir encore
τοὺς μὴ ἀδικήσαντας : ceux qui n'ont pas commis de tort, qui ne sont pas coupables.
Je réfléchis encore pour la suite. Le ὅπου m'embête… Est-ce οὐδὲ δίκαιον (εστὶ) ?
Merci bien !