9 mai modifié dans Langues vivantes

Bonjour lundi je dois passé mon oral d'anglais pour le bac en Visio.

Sur la notion d'espaces et échanges, et je voudrais prendre comme exemple "Organ donation evolved",je dois tenir 10 à 15 min. Apres je suis pas oblige de parler que de l'evolution, sil faut faire des liens avec les espaces et échanges et meme de parler d'autres sujets.

Je te laisse mon oral ci dessous et je pense qu'il faudras le corrigé, peut être rajouter des phrases, meme une problematique, mais la je suis vraiment bloqué, est ce que tu pourrais m'aider ?

I'm going to talk about the concept of "spaces and exchanges". I would like to give a definition both terms. Exchanges can be defined as a series of flows concerning economic questions, demography and knowledge. These various exchanges take place between countries or cities and illustrate the interaction between different territories and geographic areas.

the late 1960's several teams succeeded in transplanting organs other than the kidney and especially the heat.

in 1967 professor christian Barnard attempted the first heart engraftment in Cape Town south Africa. 

the first. were widely talked about particularly in the press, such as that of a kidney transplat in 1952 on a child his mother had insisted a kidney trans. 3 month after the operation child's body rejected the kidney's and led to death. Then in 1968 a patient Emmanuel vitria received a heart engraftment from young fusilier dead accidentally during his military service. He survived 19 years after his transplant engraftment becomes necessary to replace or supplement a failing organ and allow a patient to recover a normal life. 

Some oRGANs may be collected during his lifetime most vital organs are removed after death.

The first bon marrow transplant took place in 1956 in France, but the history of the engraftment goes back much earlier. Any person may be a donner alive or in brain death to results of examinations . Which demonstrate the viability of the organs to be collected.

We have the choice to refuse any organ harvesting on the day of my death it is then necessary to register on the National registry of refuels with the biomedicine agency.

If I'm in favor of organ donation I have to report it to my loved ones, and carry organ donation ambassador card.

It will facilitate donation regardless of my age, it will be anonymous and voluntary the latter may save ones or Moree lives.

voila c'était mon oral j'espère que tu pourras m'aider. car je suis vraiment dans le caca mdr.😊

ps: c'est pour le bac

Réponses

• fidji45fidji45 Membre

Bonjour

Je vais te donner des indications (et je vais ajouter revoir ce que tu as écrit en le corrigeant si nécessaire)

Spaces and Exchanges

I'm going to talk about the NOTION of "spaces and exchanges". I would like to give a definition OF both terms. Exchanges can be defined as a series of flows concerning ISSUES such as economy, demography and knowledge. and even of course MEDICAL PROGRES These various exchanges take place between countries or cities and illustrate the interaction between different territories and geographic areas.

IN the late sixties several medical treams succeeded in transplanting organs other than the kidney and especially the heaRt.

In France , in 1967, professor Christian Barnard attempted the first heart engraftment in Cape Town (South Africa.) 

the first. were widely talked about particularly in the press,(je ne comprends pas?? The first attempts /failures that were widely broadcast through the press?? were:) a kidney transplaNt in 1952 on a child .(QUI A FAIT CETTE OPERATION ET OU) The child's mother had insisted ON the transplant . 3 monthS after the operation , THE child's body rejected the kidney and died. Then in 1968 (citer le pays)a patient Emmanuel Vitria received a heart engraftment from young fusilier WHO HAD ACCIDENTALLY DIED during his military service. He survived 19 years after his transplant engraftment. (on comprend alors ???) IT appears becomes necessary to replace or supplement a failing organ IN ORDER TO ALLOW A patient to recover a normal life. 

Some organs can be collected during the lifetime of a donor (when possible) and others only after death

(je fais ici une parenthèse : tu énumères des faits évidents et de plus tu ne donnes pas de références de lectures; je ne sais pas ce qui a té décidé pour ce qui concerne les lectures mais en tout cas la méthodologie de la présentation d'une notion a été vue en 1ère en tous cas , l'amorce. Il me semble hasardeux de mettre des faits les uns derrière les autres alors qu'il faut traiter des paragraphes qui expriment le cheminement d'une pensée)

OK ?

The first bone marrow transplant took place in Franc e in 1956 (QUI ET OU)

je ne mettrais pas la suite (qui est une répétition de ce que tu as déjà évoqué)

Nowadays the law has changed recently in France . Before, a person was a donor if he had said so or if his family ,after his death, agreed to it.. Today every dead person is a potential donor (if you do not want to donate you must register your will on the National Registry of refuels.

ATTENTION BIEN VERIFIER ;

If I'm in favor of organ donation I have to report it to my loved ones, and carry organ donation ambassador card.:il me semble que ceci n'est plus necessaire merci de vérifier!

Il faut trouver une problématique et la mettre juste après l'introduction : the positive evoluton of engraftments and transplantation

Puis faire des parties ; regarde de quoi parle le début puis la suite.

Cite tes sources et sois précis sur les dates ,les endroits, les chirurgiens

Le but de cet exercice est que TU DONNES TON AVIS (et c'est ça que tu dois travailler) Si tu ne prépares rien ,ton examinateur va te le demander

Bonne chance à toi!

• Merci beaucoup pour votre aide, je vais corrigé ça

• fidji45fidji45 Membre

Bonjour

Je viens de vérifier pour les dons d'organes en France :Oui à moins de refuser explicitement on est tous donneurs potentiels

regarde à "France"

https://fr.wikipedia.org/wiki/Don_d%27organes#France

• tres bien merci

• fidji45fidji45 Membre

rebonsoir

Quand on traite une notion ici Spaces and Exchanges (selon la section mais bon en résumé) on met en avant 2 documents vus en classe et un document personnel concernant la notion traitée et l'axe développé .

Les professeurs commencent ce travail en classe de 1ère : ils traitent en général 3 notions (car la première est aussi une classe pour vous rendre familier avec ces "notions" , revoir la CE ET CO , insister sur EO (et notamment la prise de parole en continu) . Ils revoient aussi les points plus faibles : grammaire et vocabulaire contextualiss.

Comme le lycée s'est arrêté le vendredi 14 mars , vous avez donc vu au moins normalement 2 notions en terminale : c'est sur cela qu'il faut vous appuyer.

Connectez-vous ou Inscrivez-vous pour répondre.